• Noticia Nueva

CATALUÑA. Oposiciones: Modificación de la Convocatoria


04 Dic, 2025

Resolució EDF/4463/2025, d'1 de desembre, de modificació de la Resolució EDF/3865/2025, de 22 d'octubre, de convocatòria de concurs oposició per a l'ingrés i accés a la funció pública docent

Es modifiquen aspectes relatius a la descripció de les proves, així com la referència al currículum dels ensenyaments de formació professional inicial, i amb la finalitat de facilitar a les persones aspirants la comprensió de la convocatòria i de les proves que han de preparar.

1. Temps de preparació de l'exposició de la situació d'aprenentatge o unitat didàctica:

“Per a qualsevol dels cossos, l'aspirant disposa de 45 minuts per a la preparació de l'exposició de la situació d'aprenentatge o unitat didàctica, durant la qual pot consultar el material auxiliar que cregui oportú, sense possibilitat d'utilitzar cap dispositiu amb connexió a l'exterior.”

2. Temps per a la defensa oral de la programació i la seva distribució:

“En aquesta segona prova l'aspirant disposa d'un període màxim de 45 minuts per a la defensa oral de la programació, l'exposició de la situació d'aprenentatge o unitat didàctica i posterior debat davant del tribunal, amb la distribució màxima de temps disponible següent: 30 minuts per a la defensa oral de la programació i la unitat didàctica o situació d'aprenentatge, distribuïts en un màxim de 15 minuts per a la defensa de la programació i el temps restant per a la presentació de la situació d'aprenentatge o unitat didàctica. El tribunal disposa de 10 minuts per plantejar a la persona aspirant preguntes o qüestions en relació amb el contingut de la seva intervenció i de la contextualització en situacions concretes d'aula o de contingut pràctic.”

3. Prova pràctica de les especialitats d'anglès, de llengua catalana i literatura, i de llengua castellana i literatura:

a. “Especialitat: AN - Anglès

La prova pràctica consisteix en la resolució d'exercicis, casos pràctics i simulacions...

Aquesta prova pot incloure un comentari lingüístic d'un text, en llengua anglesa, en què s'hauran d'analitzar tant l'adequació textual i discursiva (adequació, coherència i cohesió), com els elements més rellevants de morfosintaxi i de lèxic...”

b. “Especialitat: LC - Llengua catalana i literatura

La prova pràctica consisteix en la resolució d'exercicis pràctics, preguntes i/o enunciats...

La prova consistirà en:

1. Un comentari lingüístic d'un text en què s'hauran d'analitzar tant l'adequació textual i discursiva (adequació, coherència i cohesió), com els elements més rellevants de morfosintaxi i de lèxic.

2. Un comentari literari d'un text, en què s'hauran d'analitzar tant aspectes de contingut temàtic i estilístic, com els elements contextuals discursius...”

c. “Especialitat: LE - Llengua castellana i literatura

La prova pràctica consisteix en la resolució d'exercicis, casos pràctics i simulacions...

La prova consistirà en:

1. Un comentari lingüístic d'un text en què s'hauran d'analitzar tant l'adequació textual i discursiva (adequació, coherència i cohesió), com els elements més rellevants de morfosintaxi i de lèxic.

2. Un comentari literari d'un text, en què s'hauran d'analitzar tant aspectes de contingut temàtic i estilístic, com els elements contextuals discursius...”

 

4. Suprimir les referències a les unitats formatives (UF) de la programació didàctica de la formació professional inicial (LOE), amb la finalitat d'adequar la descripció de la programació didàctica a la normativa vigent, com s'indica a continuació:

a) L'apartat “2.1.2 Programació didàctica Formació professional inicial (LOE)”, queda redactat de la manera següent:

“- Les activitats formatives relacionades que es proposen desenvolupar en l'estada a l'empresa.

- Els resultats d'aprenentatge.

- Els criteris d'avaluació i els continguts convenientment contextualitzats.

- L'enunciat de les activitats d'ensenyament-aprenentatge

De cadascuna de les activitats d'ensenyament aprenentatge s'ha d'especificar:

- El nom de l'activitat d'ensenyament-aprenentatge, la durada prevista i la relació amb els resultats d'aprenentatge i continguts.

- L'enumeració seqüenciada de les tasques.

- Els criteris d'avaluació i instruments d'avaluació.”

b) L'apartat “2.2.2 Formació professional inicial (LOE)”, la tercera frase que fa referència a la ubicació de l'activitat, queda redactada de la manera següent:

“- La ubicació de l'activitat ensenyament-aprenentatge en el mòdul professional.”

“5. Ensenyaments de formació professional inicial (LOE)

Les referències normatives dels títols LOE estan definides en els reials decrets que els estableixen, en el Reial decret 497/2024, de 21 de maig, el Reial decret 498/2024, de 21 de maig, el Reial decret 499/2024, de 21 de maig, i el Reial decret 500/2024, de 21 de maig. Per elaborar les programacions cal tenir en compte els mòduls professionals, les durades, els resultats d'aprenentatge, els criteris d'avaluació i els continguts publicats per a cada títol al web del Departament d'Educació i Formació Professional.